Bokser Albatross – Novi Sad, april 2021.

Kompanija DP World se deklariše kao lider globalne pametne trgovine i kao globalni lučki operater. Na njihovom oficijalnom sajtu to izgleda poprilično bajkovito ali je u praksi to dosta drugačije. U pređašnjim objavama smo prikazali stanje luke Novi Sad, a ovom prilikom postavljamo pitanje koje nam je nametnuto od domaćih lađara i od kolega iz inostranstva. Zašto lučki brod (bokser) Albatross, luke Novi Sad, nema aktivan trasporder i zašto je nevidljiv na elektronskoj karti? Samim tim postavljamo pitanje kada, gde i sa kojim plovilima u sastavu je pomenuti brod izvršio probnu vožnju i koji normativi su određeni datom plovilu? Pitanje postavljamo Upravi za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, inspekciji plovidbe, luci Novi Sad i nadleznom MGSI?
Smatramo da vlasnici brodova nisu u obavezi da poznaju sve propise vezane za obeležavanje, održavanje i bezbednost plovidbe ali da jesu službe koje im izdaju plovidbene dozvole, kao i one koje vrše kontrolu bezbednosti plovidbe i da bi trebalo da ih posavetuju, edukuju i eventualno sankcionišu ako posle pouke i propisanih mera ne poštuju zakone Republike Srbije i međunarodne plovidbene propise.

Tu dolazimo do novog problema gde se pojedini brodovlasnici suočavaju sa naknadnim kontrolama, kaznama i zabranama od istih službi koji su im izdale dozvolu za plovidbu, bez adekvatne kontrole poprilično jasno definisanih, trenutno važećih odredbi bezbednosti plovidbe i međunarodnih konvencija. Tako imamo slučajeve naknadnih pregleda brodova pojedinih poslodavaca NAKON  havarije broda, valjda kako bi se opravdalo nefunkcionisanje postojećeg sistema bezbednosti plovidbe i pregleda brodova?

Do sada smo više puta obaveštavali Inspekciju plovidbe o primećenim propustima Uprave za utvđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, gde imamo već zabrinjavajuć broj slučajeva da je brod zaveden u elektronskom upisniku pod jednim imenom i oznakama, a da plovi pod starim oznakama koje su mimo svih pravila i međunarodnih regulativa.

I pored svih naših primedbi po ovom pitanju nadležne inspekcije nisu učinile ništa vidljivo!

Ponovo se postavlja pitanje da li je posredi nedostatak ljudstva, javšluk, neznanje ili korupcija? Šta god da je, mislimo da je krajnje vreme da se nešto promeni. Zakon je, ili jednak za sve ili ne važi nizakoga.

Nadležno Ministartvo na naše poruke više ne odgovara, kao ni Inspekcija plovidbe. Izgleda da poznaju stanje na terenu, plovidbu i plovidbene propise mnogo bolje od nas.

FOTO: UPLS, april 2021.

Brod Ascania – uredno zavedena u elektronski registar a na brodu i dalje sve nemačke oznake.

 

Bager pod jednim imenom u upisniku a na oplati broda stari rumunski natpis.

 

Ovaj brod sa nepotpunim oznakama ovako plovi već 3 godine.

 

 

 

Upravni odbor UPLS